London 9/10 - 13/10

Det är så svårt att beskriva en resa så att ni verkligen förstår hur det var, men jag kan i alla fall försöka få fram vad vi gjorde.

Fredag
Runt ett åkte jag, Sabina och Amanda från Uppsala. Snälla Anna (Amandas mamma) skjutsade oss till flygplatsen i Skavsta. Efter lite mer än två timmars flygresa och ungefär lika lång bussresa så var vi framme i London. Vi hade lite svårt att hitta hotellet först men till slut så kom vi fram till Hilton och innanför dörrarna var Emma!!! Så roligt att se henne igen! Hotellet var hur fint som helst och personalen var jättetrevlig.

Vi gjorde i ordning oss och gick ut för att äta middag. Det blev inte mat förrän halv ett, kan lova att man var hungrig då.. Ölen och hamburgaren på T.G.I satt fint! Efter det så kom Jan (en av Sabinas vänner) och gjorde oss sällskap. Vi gick ut på ett ställe med fem våningar och en dj som hade beslutsångest gällande låtarna. Vissa låtar spelades i fem sekunden innan han bytte. Vi drack världens minsta shots, tequila. De var rätt söta faktiskt och smakade som de skulle.

Lördag
Dagen började med en underbar frukostbuffé på hotellet. Tre tallrikar + en crossiant med nutella blev det varje morgon, love it! På dagen så blev det en massa shopping = ont i fötterna. Nästa gång blir det att ta med sig några vettiga skor så man orkar gå runt utan att få sjukt ont i fötter, knän och ben. Fika på Starbucks blev det såklart, det är ett måste!

Senare på kvällen så blev det middag på en italiensk restaurant. Pasta blev det och servitrisen snålade inte på ost och peppar... Där fick man allt i stora last, minst sagt! Men inte klagar jag, desto mer får man för pengarna! Efter det åkte vi hem till hotellet och fixade oss inför kvällen. Lite förkrök på hotellrummet blev det till slut, efter lite krångel att få tag i dricka... Vi åkte till en känd klubb som hette Ministry of Sound, ett riktigt bra ställe med många dansgolv och bra musik. En snubbe som måste ha varit känd (då alla applåderade och grejer) lirade trummor till dj:ns musik, riktigt häftigt! Träffade en jättetrevlig kille vid namn Luke, fick tyvärr varken facebook eller msn men man vet aldrig! Vi kom hem sent av olika anledningar, men det blev i alla fall en lyckad kväll. Sabinas vänner Dan, Jan och Hannah var också med.

Söndag
Frukostbuffé för att ladda om, underbart! Sedan var det dags för en riktig turistdag. För på schemat var Madame Tussauds, där vi kikade på alla vaxdockor och gick ett jätteläskigt spöktåg. Kändes dock bra att en man som var 40 skrek som en tjej, då behövde man inte skämmas för att man själv skrek. Riktiga människor som hoppade fram några centimeter ifrån en, usch! Efter det så gick vi förbi Big Ben och Buckingham Palace och kollade lite. Jag lyckades få min lunch gratis då servitrisen glömde slå in den, nice säger jag! På kvällen så stannade sjuklingen Sabina på hotellet medan vi andra gick och åt en riktigt god sushi, den godaste jag har ätit! Dock hände det en grej som gjorde att jag knappt kunde fortsätta äta.. Sällskapet bakom oss beställde in en stor, friterad.... SPINDEL!! Jag hatar spindlar! Får rysningar bara jag tänker på att äta en! Som tur var så satt jag med ryggen emot, annars hade jag nog spytt... USCH!

Måndag
Det blev lite frukostbuffé och shopping innan det var dags att säga hejdå till Emma. Det tråkigaste på hela resan, helt klart.. 12 december, usch det är så långt dit! :( Efter det så blev det mer shopping för oss som var kvar. Vi åkte även dubbeldäckare, skoj! Något övertrötta åt vi middag på ett ställe där man fick hur mycket mat som helst! Efterrätten var en höjdare den med, massa choklad och glass! Precis som jag vill ha det! Fick även höra Sabinas fina sång, HAHA! Skrattar bara jag tänker på den, sjukt rolig! Sedan packade vi grejerna innan vi somnade..

Tisdag
Dags att resa hem.. Laddade om med en stor frukostbuffé (som vanligt) och sedan blev det buss och flyg hem till Sverige. Där väntade pappa och skjutsade hem oss. Jag och pappa körde koleken som vanligt (man får poäng efter vad man har på sin sida vägen, kor, hästar och sånt) och jag såg en ÄLG! Vilket gjorde att jag fick hela 15 poäng och vann, känns bra!

Nej, nu blev det mycket text. Fick faktiskt skriva om hälften då det försvann.. Urk. Bilderk ommer upp lite senare, både här och på facebook.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härlig tripp!

2009-10-14 @ 16:47:13
URL: http://jnyg.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha en ÄLG! Fantastiskt! Låter som du har haft det underbart gumman!

2009-10-14 @ 16:55:14
URL: http://lindainthestates.blogg.se/
Postat av: Andreas Hartmann

Fan vilken nice resa! Men ofta det var svårt att få tag på dricka? De säljer ju sprit i vanliga affärer? Sist jag var där köpte jag massa öl på Lidl haha!

2009-10-14 @ 18:27:04
Postat av: Alicia

Andreas: Dricka fanns överallt, men det stället vi var till först krävde leg på alla fyra och "bara" tre av oss hade det med sig. Men när jag handlade på en annan affär så krävde dom inget alls, konstigt!

2009-10-14 @ 18:52:56
URL: http://thesurface.blogg.se/
Postat av: emma

HAHHA en ÄLG de tyckte det var helt otroligt att vi hade älgar i Sverige idag. Jag skulle förklara vad en älg va och jag visade hornen med händerna och sa att man kunde äta dem :D hahaha det var rätt kul!! PUSS saknar dig!!

2009-10-14 @ 19:37:09
Postat av: Sabina

hahahaha härlig resumé! :D

mamma skäms över att jag berättade om min sång hahahaha. Och by the way, jag kollade upp klubben vi var på på lörda'n...den är tydligen typ supermegajättekänd och har alltid massa kända DJs där hahaha; Coolt!! :D

2009-10-14 @ 23:06:26
URL: http://bineta.blogg.se/
Postat av: Alicia

Emma: Hahaha, jag kan verkligen se det framför mig! Saknar dig med min knäppis, massor!



Sabina: HAHA, vaddå den var ju hur bra som helst! Bra rolig! Det gjorde jag med, hittade hemsidan. Riktigt coolt! :)

2009-10-15 @ 01:11:29
URL: http://thesurface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0