Helgen i Trollhättan

Ja, vart ska man börja och hur ska man skriva.. Kan göra en sammanfattning som jag gjorde med London:

Fredag

Blev upphämtad av Emma här hemma. Resten av tjejerna (Denize, Sara och Evelina) var vid Willys där de inhandlade lite resgodis. Sedan började den sex timmar långa bilfärden (inklusive mat- och kisspauser) till Trollhättan. Allsång och massa skratt blev det i bilen, så resan gick rätt fort ändå. Dock var maten på vägkrogen Tre älgar ingen höjdare. Betalade ca 68 kr för en Felixpaj som de värmde på i mikron. Inte helt värt..

Vid halv sju (tror jag?) kom vi fram till Pylvs lägenhet efter att ha virrat runt lite och frågat en taxichaufför om hjälp. Det var tänkt av vi skulle överraska Ylva genom att knacka på och sedan gömma oss. Men hon var inte inne i lägenheten utan kom från soprummet så det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Men kramkalas blev det och tårar. Så underbart att se henne igen!

Kvällen tillbringade vi hos Markus där Krille också var. Riktigt trevligt, kollade lite film och hade mys. När vi kom hem så var det bara att blåsa upp madrasser och bädda upp bäddsoffan. Sex tjejer i en lägenhet på 34 kvadrat = trångt men väldigt mysigt!

Lördag
Vaknade tidigt för att åka till Göteborg över dagen. Promenerade och tog tåget till Götet där vi mötte upp Emmi (Emelie) som är en kompis till Sara och Denize. Det blev lite shopping (endast snoddar och hårnålar för min del) och mat på donken till lunch. Jag mötte även upp syster Malin, kramades och pratade lite. Alltid lika kul, nu dröjer det inte så länge förrän vi ses igen!

Innan vi åkte
"hem" till Trollhättan så köpte vi med oss lite käk. Sushi blev det för min del, 10 bitars! De stod framför en och gjorde bitarna när man beställde, riktigt fräscht! Så det blev middag i Ylvas lägenhet, mys pys. Drack lite vin och trängde ihop oss så gott det gick.

På kvällen var
det dags för inflyttningsfesten. En fest som blev väldigt rolig och kanske lite.. spårad? Kul hade vi i alla fall och spelet sanning och konsekvens var en höjdare! Någon fick skrika "jag vill ha snopp ikvääääll" utöver hela områden medan andra fick göra sugmärken och berätta vem de helst skulle vilja ha sex med i rummet. Vid tre började folk bli lite väl fulla så då fick det vara slut på festen. Alldeles lagom faktiskt, särskilt med tanke på att man skulle sitta i en bil hela dagen efter.

Söndag
Väldigt trött och lite bakis vaknade man upp. Kände sig inte så jättepepp på att sätta sig i en bil eller att lämna Ylva, men det gjorde vi vid halv tre tiden. Bättre käk på vägen hem blev det, åt en nachostallrik på något ställe. "Nachosgänget" som vi blev kallade, eller vad det var. Gillar man nachos så gör man! Efter maten så sprang jag och Evelina in på godisakuten och köpte lite godis. Först fick vi inte upp dörren till affären. Jag som var väldigt godissugen utbrast "men gud vad hemskt!" men som tur var så fick vi upp dörren precis då. När vi skulle gå därifrån så hade jag väldiga problem med att stänga den istället. Efter lite våld så gick det tillslut.

Så, det var
helgen i en väldigt kortfattad version. Jag vill tacka alla tjejer och särskilt Ylva för denna helg. Den var hur bra som helst! Ska sno lite bilder från facebook och lägga upp här nu!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0