Möten och minnen

Jag älskar att träffa människor som man inte har sett på länge. Det väcker så mycket känslor och minnen som man trodde att man hade glömt. På vägen från jobbet till stationen så träffade jag först på Louise, en klasskompis från gymnasiet. Vi pratade på och när vi sa hejdå så dök det upp en massa gamla minnen från de tre åren. Klasskvällen, klassfesten, skivan, studenten.. Underbara stunder som man längtar tillbaka till.

Någon minuter senare så stöter jag ihop med Elin som jag har gått i samma klass eller i parallell klass som från förskolan till nian. Där kan vi snacka att minnen dök upp. Mycket hände i högstadiet, väldigt mycket.. De bästa och värsta åren i ens liv där man härdades och verkligen blev starkare.

Usch, halsen är fortfarande igensvullen och det blir inte bättre igen. Kanske ska ringa sjukan på måndag efter partyhelgen, så får man se vad de säger.

Nu blir det snart te och mackor, mys!

Pling ding

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0