Sjuk goes Snart frisk

Fy fan för att ligga på sjukhus säger jag bara... Igår åkte jag in till infektionsmottagning på Akademiska. Fick ligga inne i isoleringsrum nummer fem mellan 16.00 - 22.00. Sex jävla timmar. Det togs en massa prover, för bland annat influensa och halsfluss. Sköterskorna och läkaren kom in med full skyddsmundering utöver arbetskläderna (handskar, munskydd och förkläde) tills proverna gällande influensan var klara. Som tur var så hade jag inte svininfluensan, kändes riktigt skönt att få veta det kan jag lova. Men "sänkan" (ett prov som bland annat visar om det är en bakteriell eller virusinfektion, tror jag) som ska vara under 10 visade 254... Jag hade (har) två andra stora infektioner i kroppen. Så först ville läkaren att jag skulle ligga kvar under natten men när hon såg att jag var relativt pigg så fick jag åka hem. Jag hade sällskap av både mamma, Linda och Malin i rummet. Systrarna smet ner på stan en stund och köpte present till mig, världens finaste armband. Det är inte varje dag man ligger i ett isoleringsrum och får höra "ja må hon leva". Runt tio fick vi till slut åka hem efter en massa prover, stick och så fick jag antibiotika via dropp och spruta, direkt i blodet. Tog bra kan jag lova, för idag så är febern och värken borta och även halsen är bättre.


Roligare fredagskvällar har man ju haft..

Så nu blir det nog lite bättre uppdatering här. Känns så skönt att man är människa igen, att ligga på soffan hela dygn i sträck är inte roligt.. Nu ska jag bara käka lite piller i tio dagar, sen så! Tack för alla krya på dig-hälsningar. Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan träffa min brudar igen. Blir galen när jag inte får prata, skratta och umgås med dem! Saknar er, älskade ni!

Alicia, soon back on track

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0