Sluta banta ihjäl er!

Usch, det är nästan så att man blir rädd.. Jag har suttit och klickat runt på diverse större och mindre bloggar nu på förmiddagen. Inte bara beter de flesta sig som att de har grova personlighetsstörningar utan de försöker sig på grova "dieter". Dieter som går ut på att man endast ska äta ett äpple eller dricka en chailatte om dagen. Hur sjukt låter inte det?! Många av dessa tjejer är dessutom redan smala (som de vet då de skriver om hur snyyyygga de är) och även vill de går ner några kilo till. Det är skrämmande då deras läsare är i de yngre tonåren och därmed väldigt lättpåverkade. Size zero är något som inte endast kommer att existera i modellvärlden länge till, utan sprida sig till världen utanför.

Att endast äta ett äpple om dagen är inte sunt och inte heller ett bra sätt att gå ner i vikt på. Så fort man har nått sin målvikt och börjar äta så kommer man gå upp igen. Nyckeln är att träna och äta sunt, att undvika onyttigheter i veckorna och se till att få i sig allt som kroppen behöver för att må bra.

Jag förstår väl att många av dessa bloggerskor inte menar allvar utan använder det som ett sätt att "provocera" och få mer läsare. Men det är just dessa läsare som jag oroar mig för och vad det hela kan leda till. Det är bara sjukt, osunt. Ut och motionera en timme om dagen istället så ska ni se på resultat. Idioter.


Det är inte vackert, inte någonstans!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med, det är helt sjukt verkligen! Riktigt skrämmande..

2009-09-02 @ 14:42:56
Postat av: ida-mathilda

Alicia: Ja, eller hur! Kanske inte passar varenda kotte, men ruskigt snygga är dom =)

2009-09-02 @ 16:26:03
URL: http://ballongparaden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0