Dag två

Igår var det en helmysig dag. Jag och syster möttes upp på Avenyn (jag hittade hur bra som helst!) och så gick vi till världens mysigaste café och åt lunch. Kaffe på huset fick vi med, hur snällt som helst! Samuel kom förbi och åt lite paj med oss och pratade lite.

Sen så visade hon mig runt lite på Högskolan och Universitetet, där kan jag verkligen tänka mig att gå (vilket jag ska). Efter det blev det en sväng till Slottsskogen, kollade på sälar och pingviner. Mys!

Runt fem satte jag mig på tåget till Trollhättan. Världens bästa Ylva stod och väntade, underbart! En bamsekram blev det och så gick vi till Athena och åt väldigt god pizza. En hel del prat blev det, våra munnar gick i ett. Precis som det ska vara! På kvällen hängde vi i Markus lägenhet medan han var på jobbet, åt Ylvas underbart goda blåbärspaj med vaniljsås och loka.

Idag har vi hunnit med att kika på Ylvas (förhoppningsvis) framtida lägenhet, hängt hos Markus och så åkte vi tre till Överby för att kolla på fiskar till Markus. Det blev inga fiskar idag men mat på donken blev det i alla fall. Så nu sitter jag här hos Ylva, alldeles proppmätt! Ikväll ska jag, Ylva, Markus och Krille gå och se Snabba Cash. Har velat se den hur länge som helst. Har läst båda böckerna och de är bland de bästa jag har läst. Har dock inte så skyhöga förväntningar på filmen då böckerna alltid är bättre.

Imorgon åker jag tillbaka till Göteborg och syster, blir troligtvis födelsedagsfest för en av Samuels vänner på kvällen.

Jag vill aldrig åka hem... Haha.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0