Stressad men trevlig start på resan

Woho, nu är jag på väg!!!

Sitter på bussen på bussen till Göteborg nu. Det var ingen lätt match att komma iväg, så det var med lättnad jag sjönk ner på sättet. Som tur var mötte jag ovanligt många trevliga människor när jag åkte till Stockholm. Först så handlade jag nya hörlurar i stan (mina pajade igår, bra tajming) och han som satt i kassan var så söt och trevlig. Fick så dåligt samvete när jag var så kort tillbaka men jag hade riktigt bråttom.. Sen så var jag tvungen att springa förbi Hemköp och köpa lite resegodis. Självklart är bara två kassor öppna och jag som hade tio minuter på mig var minst sagt stressad. Tanten som står framför mig i kön ser det och säger "om du har bråttom så får du gå före om du vill". Hur ofta händer det?! Underbara tant!

Stressad och med en trasig "rullväska" och en otroligt tung handväska så halvspringer jag till stationen. Hinner precis till upptåget, puh! På pendel till Stockholm så sätter sig en jättetrevlig dam bredvid mig, också med två väskor. Vi skrattar lite och ser till att båda får plats. När jag väl kommer till Stockholm så kände jag att det var lugnt. Jag hade gott om tid och visste vartifrån bussen gick.... Trodde jag ja. Som en senil höna irrar jag omkring och letar efter gate 7. Jag trodde att alla gate:ar låg på övervåningen, men nu har jag lärt mig att gate 1-9 ligger till vänster om rulltrappan (om man kommer från pendeln). Lagom tills att man får gå på bussen kommer jag dit och hamnar roligt nog bland de första.

Nu sitter jag som sagt här, nersjunken i ett jätteskönt skinnsäte med datorn i knät och trådlöst internet. Naturgodis, cola, ramlösa och två dubbelmackor ligger i väskan så mig går det ingen nöd på. 4,5 timmar är det kvar och jag behöver verkligen kissa. Förlåt för det där sista, men det liksom bara kom över mig helt plötsligt. Har hållt mig lite omedvetet i över en timme nu. Inte bra... Men busstoaletter är ingen höjdare alltså..

Men men, nu ska jag sluta skriva på detta otroligt långa inlägg och bege mig längst bak i bussen till toaletten. Kan passa på att kika på passagerarna med, majoriteten är faktiskt unga killar runt 25. Mums!

Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0