Sweet life

Sitter och slöar i soffan hemma hos Johannes. Klockan ringde 05.00 imorse, vi snoozade en halvtimme innan han gick upp. Självklart blir jag hur pigg som helst när han åker till jobbet, så nu har jag ätit frukost och kollat på tv ett tag.

Helgen var mys. Hade filmkväll med hela familjen i fredags. På lördagen åkte jag med systrarna till Östhammar och kollade på när Johannes åkte hoj. Det var en slags uppvisning, riktigt kul men liiiite läskig att se när ens fina åker så fort och hoppar högt upp i luften.. Hehe, men bra stolt blir man!


En av bilderna som jag tog på Johannes i lördags.

På kvällen kom kusin Fredrik på besök med hans dotter Leona. SÅ söt! Hon såg ut som en liten prinsessa med blont, lockigt hår. Farbror Hasse och Marianne kom också över på lite grillat. Jag hade Sara, Häggan och Elin över. Åt grillat och förkrökade innan vi drog vidare till Gävle. Det blev alldeles för mycket, är fortfarande lite inne på att vara nykter på midsommar. Blir skrämd när jag förlorar kontrollen.. Nu blir det att ta det lugnt ett tag, ett par öl räcker.

På tal om öl och alkohol, jag handlade på systemet för första gången igår! Hehe, bättre sent än aldrig. ;) Köpte ett par cider och öl till helgen. Hon frågade inte efter leg heller men jag slängde upp det ändå. "Jaha, okej.. Tack." fick jag tillbaka.

Jobbade för första gången sen jag kom tillbaka igår! Gick dubbelt med Annika, hade en underbar dag. Fick så många kramar av arbetskamrater och boende. Var så himla glad hela dagen och kvällen, jag har saknat att jobba "på riktigt"! Ska gå dubbelt med Josefine på onsdag sen så börjar jag på måndag. Schemat är helt okej, lite jobbet att jobba kväll lördag, dubbelpass söndag och morgon måndag nästa helg.. Men annars ser det bra ut! Ringde min värdfamilj på Irland också då Jack fyllde 8 igår. Fick vara med via skype när de sjöng och när Jack blåste ut ljusen. Fick se boken som jag gjorde åt dem också, den blev jättebra! Det var så kul att se dem allihopa, man saknar dem något oerhört även om det är SÅ skönt att inte vara aupair längre.

Nu ska jag borsta gaddarna och bege mig hemåt med lilla Kalle Anka-bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0