En saknad som aldrig tar slut

Idag saknar jag att ha en farmor. Att åka till Film med familjen en söndag, krama om henne, få säga "hon med det konstiga namnet" när hon inte ser vem det är, att äta Bridge-blandning ur godisburken med korklock.

Idag saknar jag att ha en mormor. Att kunna komma över på fika eller en av alla underbart goda middagar. Att höra om "sexgänget" och allt som den krutgumman hade för sig. Att öppna dörren och säga "hej mojmoj" och hålla om henne.

Idag saknar jag att ha en morfar eller farfar. Önskar att jag hade fått lära känna dem, att jag hade fått höra deras skämt och skratt.

Jag önskar att ni alla hade fått sett vem jag är idag och vad jag har åstadkommit. Mest av allt önskar jag att ni hade fått träffat Johannes, min kärlek.

Det är jobbigt att se och läsa om andra som ska till deras mor- och farföräldrar och veta att jag aldrig kommer att få göra det mer.

Det är tomt utan er.

Kommentarer
Postat av: Kusin Sofia

ÅH mormors godis en klassiker och att hon alltid skulle pracka på en liten slant innan man åkte.

2012-02-15 @ 15:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0