Trött... men glad!

Usch, man är lite trött efter helgens bravader. I torsdags hos Julia blev det lite go'dricka och spel (plump och geni) tills sent på kvällen. Julias familj var också med en sväng, riktigt trevligt! Lite halvlullig och glad åkte man hemåt, fick skjuts av bästa Elin. Tack! Väl hemma så blev det uppesittarkväll till fem på morgonen. JVM-finalen i hockey skulle avgöras och vilken rysare det blev! Jag trodde att det var kört när det var 32 sekunder kvar men i SD blev det MÅL för SVERIGE och JVM-GULD!!!! Vilken jävla bragd, underbart!!

Det blev inte många timmars sömn efter det. Dels på grund av att jag inte kan sova om jag lägger mig på morgonen men också för att vi hade en musjävel i sovrummet. Men den tog Sandor hand om senare under dagen, duktig misse! Inte så mysigt kanske då vi inte kan slänga ut dem (för de har inte blivit vaccinerade än) så han fick käka upp den på toaletten. Men det är skönt och veta att vi har en bra jägare, får se om Gösta tuffar till sig med.

Elin, Häggan och Julia kom över hit en sväng och kikade innan vi åkte vidare till Alunda. Finmiddag och gott att dricka blev det med Malin. Hasselbackspotatis och inbakad fläskfilé, åh så gott det var! Sen blev det lite mer go'dricka och fina Mia kom över med. Jättekul! Efter ett tag kom det lite mer folk. Det vart en mysig kväll som avslutades med halväcklig whiskey. Urk! Jag är ledsen pappa, jag kommer aldrig att tycka om det..

Idag får vi se vad som händer. Det ryktades om lite festligheter men känner att två kvällar med alkohol kanske räcker. Men man har ju ett par timmars betänketid så att säga!

Nu ska jag väcka min älskling som tar en powernap. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0