Home, let me come home

Lugnet, naturen, människorna.. Jag skulle kunna rabbla upp hur många anledningar som helst till varför jag hellre bor på landet än inne i stan. Alla människor är olika, det är väl inte så konstigt? Ändå så verkar alla koppla ihop det här med att bo på landet eller i stan med ålder. T ex att man flyttar ut på landet när man vill skaffa familj, eller när man har lessnat på att bo i stan. Som är stadslivet är något som är ett måste, innan man "tar sig vidare".

Jag har själv varit där, planerat att först flytta in till stan och sedan flytta ut när jag blir äldre. Detta gjorde det jobbigt när jag var i valet och kvalet om jag skulle flytta ut till Johannes eller inte. Min plan skulle sabbas då.

Nu känner jag bara spontant, vilket löjligt snack det där med plan. Istället för att sätta upp mål för vart man ska bo, så kan man istället sätta upp mål för hur man ska leva. Att leva lyckligt är min plan och lycka för mig är att vakna upp i ett hus där jag bor och ha naturen utanför dörren.

På senare tid har jag känt att människor ser ner lite på oss som väljer att bo på landet, särskilt vi som är ifrån landet från början. Men vi accepterar ju att folk vill bo i stan, varför kan inte vi då få bo här om vi vill? Den största anledningen till varför jag trivs så bra på landet är att jag kan välja själv om jag vill ha lugn eller fart. Efter en hektisk dag på stan så är det underbart att komma hem, bort från all hets.

Jag älskar landet, men jag älskar också att resa och se världen. Men i slutet av dagen så vill jag bara komma hem, till lugnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0